Door een duidelijke trend binnen bedrijven van accountability en “Fact Based Marketing” ziet Cmotions zowel haar consultancy- als haar recruitmentactiviteiten groeien. De Cmotions Academy blijkt goed te voorzien in de opleidingsbehoefte op dit gebied.Om verantwoord te kunnen blijven groeien, wordt het bestuur van Cmotions bijgestaan door een onafhankelijke adviesraad. Wij zijn trots u de leden van onze Adviesraad voor te kunnen stellen. Vanuit een unieke ervaring en achtergrond helpen zij onze kennisorganisatie verder te ontwikkelen:.

Egbert Jan van BelEgbert Jan van Bel

Schrijver van marketing- en management boeken

Egbert Jan van Bel is schrijver van marketing- en managementboeken. Zijn laatste boek ‘Kloteklanten’ (Kluwer) is een pamflet voor het op juiste wijze omgaan met klanten. Het is een regelrechte bestseller in Nederland en België. Met het boek ‘Event Driven Marketing’ –gaat over klantgericht ondernemen- won hij de Marketing Literatuurprijs en een geheel nieuw boek met dezelfde titel wordt inmiddels in de USA uitgegeven (Racom Publishers). Egbert Jan is kerndocent bij Beeckestijn Business School, jurylid van de International Webby Awards (Oscar voor Internet) en lid adviesraad van IAB (Interactive Advertising Bureaus). Egbert Jan geniet vooral bekendheid om zijn praktijkgerichte en doelmatige visie op het (commerciële) bedrijfsproces. Al vele jaren adviseert hij uiteenlopende bedrijven en instellingen over klantgericht ondernemen.

Maurice de Hond

Maurice de Hond

Market Researcher, Visionary Entrepeneur, Publicist

In 1971 studeerde Maurice de Hond af als Sociaal Geograaf bij de UvA in Amsterdam. Na een korte periode als wetenschappelijk medewerker is hij 15 jaar actief geweest als onderzoeker, tussen 1973 en 1975 bij Inter/View, daarna samen met Hedy d’Ancona (Cebeon) en vanaf 1980 als mededirecteur van Inter/View. Vanaf 1976 was hij in de media actief op het terrein van verkiezingsonderzoek. Eerst bij Vara’s In de Rooie Haan. Later o.a. in Achter het Nieuws en NOVA. In 1984 werd Maurice assistent van Anton Dreesmann, waarbij onder andere het project Micro Computer Club Nederland werd opgezet en Maurice directeur werd van Headstart in de Verenigde Staten. Bij de beursgang van Inter/View in 1986 werd hij gevraagd als voorzitter van de raad van commissarissen te functioneren. Dat heeft tot 1999 geduurd. Na vier jaar (1991-1995) te hebben gewerkt bij ITT Gouden Gids op het terrein van marketing en business development was Maurice drie jaar CIO bij Wegener Arcade. Van 1998 tot en met 2001 was hij CEO van Newconomy. Sinds 2002 runt Maurice www.peil.nl, een opiniepanel, waarmee actuele ontwikkelingen in de Nederlandse samenleving op de voet gevolgd kunnen worden. En Maurice betrokken is bij een aantal vernieuwingsprojecten op het terrein van technologie en media.

Nick Jue

Nick Jue

Directievoorzitter ING Nederland

Nick Jue rondde in 1989 de studie bedrijfskunde af aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Vervolgens startte hij in 1990 zijn loopbaan als salesmanager en consultant bij KPN. In 1993 trad Nick in dienst bij de Postbank als hoofd marketing sparen en na drie jaar werd hij benoemd tot hoofd relationship marketing management. In deze periode studeert Nick ook cum laude af aan de Universiteit van Tilburg als Master of Marketing. Begin 1999 maakt Nick de overstap naar Nationale Nederlanden, waar hij werkzaam is als general manager regio zuidoost. In de periode 2002-2003 was Nick werkzaam voor ING in België als Lid Directie Comité. In 2002 haalt hij zijn Cedep, INSEAD aan de Fontainebleau in Frankrijk. Nick keert in 2003 terug bij ING in Nederland als hoofd Corporate Communications ING Groep. In 2005 wordt hij benoemd tot General Manager Corporate Communications & Affairs, in deze rol was hij verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie, mediacontacten, investor relations, branding, sponsoring en public affairs. Nick Jue wordt in 2006 benoemd als voorzitter van de directie van ING Retail Nederland, waar hij verantwoordelijk was voor de Postbank en RVS. Van juli 2006 tot september 2010 was hij Voorzitter Directie van ING Retail Nederland. Sinds september 2010 is Nick Directievoorzitter ING Nederland, daarnaast is hij Voorzitter van het Bestuur ING Nederland.