10 augustus 2017

Van hype tot praktische toepassing

In ons vak lijken de hype-termen te komen en te gaan met grote snelheid. Marketing automation lijkt ook weer zo’n term te zijn. Op zich geen onlogisch begrip, gelet op het feit dat in de vorige eeuw ‘salesforce automation’ helemaal hot was.

Wat ons betreft kan ‘marketing automation’ vrij letterlijk genomen worden. Wij verstaan eronder ‘het automatiseren van marketing processen’. Nu lijkt dit voordehand liggend, maar hier schuilt meer achter dan op het eerste gezicht zo lijkt. Tijdens deze ronde tafelsessie staan we uitgebreid stil bij het begrip ‘marketing automation’ vanuit verschillende invalshoeken. Ten eerste staan we stil bij de zin en onzin rondom marketing automation ‘A fool with a tool, is immer nog steeds a fool’. We zullen het hebben over begrippen als programmatic marketing, lead nurturing, data en data management platforms, personalisatie, always-on communicatie, kortom toepassingen waar marketing automation eigenlijk over gaat en mogelijk een rol kan spelen. Ook zullen we het hebben over de management kant van marketing automation. Hoe bepaal je de juiste doelen en de juiste performance indicatoren en hoe meet je dat nou? Daarnaast is er natuurlijk het investeringsvraagstuk. Wat zijn onderdelen die in een business case niet mogen ontbreken en op basis waarvan besluit je tot implementatie?

De definitie van het woord ‘discussie’ is: samen tot een hoger gedachteniveau komen door uitwisseling van ideeën. En dat is precies het doel dat wij vanuit Cmotions hiermee voor ogen hebben. Daarnaast nemen we onze ronde tafel gasten mee in onze visie op marketing automation en uiteraard onze uitgebreide ervaringen op dit terrein.

Graag nodigen wij je uit om in een ronde tafelsessie samen met een select aantal vakgenoten van gedachten te wisselen over de kansen en de uitdagingen van marketing automation. Ons doel met deze sessie is om te inspireren middels praktisch toepasbare informatie en ideeën. Maar vooral ook om vragen en ervaringen en visies te delen met vakgenoten. De ronde tafelsessie wordt gehouden op donderdag 21 september 2017 van 17.00 tot 21.00 uur bij Eye Amsterdam. Er is voldoende parkeergelegenheid en tijdens de discussie wordt er een avondmaaltijd geserveerd. Let op: er zijn maximaal 12 plaatsen beschikbaar, dus meld je snel aan via het aanmeldingsformulier hieronder! De bijeenkomst is primair gericht op managers en/of directieleden die zich bezighouden met Factbased Decisions. Wij hechten grote waarde aan een homogene groep en behouden om die reden het recht om aanmeldingen af te wijzen. Voor dit event brengen wij geen kosten in rekening aan de betreffende deelnemers.

Programma

17.00 – 17.30 uur Ontvangst met koffie & thee of frisdrank
17.30 – 18.00 uur Welkomstwoord door dagvoorzitter Kees Groenewoud
18.00 – 18.30 uur Kennismakingsrondje
18.30 – 19.15 uur Inleiding op het thema “Marketing Automation” door Peter Reddering
19.15 – 20.30 uur Discussie o.l.v. dagvoorzitter Kees Groenewoud
20.30 – 21.00 uur Afsluiting & borrel

Bekijk hieronder de Aftermovie van onze laatste ronde tafelsessie om alvast de sfeer te proeven!

Indien u geïnteresseerd bent, maar 21 september er niet bij kan zijn dan kunt u zich hier eventueel aanmelden voor één van de volgende ronde tafelsessies. Dan houden wij u op de hoogte!

Aanmelden

Cmotions ronde tafelsessie “Marketing Automation” 21 september 2017

Naam

Bedrijf

Functie

Telefoon

E-mail

 Ik meld mij hierbij ook aan voor de nieuwsbrief van Cmotions

Contact

Heeft u vragen over onze ronde tafelsessie? Neem dan contact op met Walter Visser via onderstaande contactgegevens.

Walter Visser, Account- & Eventmanager

+31 6 55 89 74 63

w.visser@cmotions.nl